Strony

środa, 25 czerwca 2014

krem ze szparagów

Dostałam ostatnio spory zapas zielonych szparagów. Szukając pomysłu na ich wykorzystanie trafiłam na blog VEGAZONE. Pośród mnóstwa wspaniałych przepisów trafiłam na zupę z zielonych szparagów. O dziwo (!) zyskała uznanie wśród domowników, a Ha najbardziej posmakowały łebki szparagowe.



SKŁADNIKI
pęczek zielonych szparagów
puszka mleczka kokosowego
biała część pora
mały seler korzeniowy
łyżka oleju kokosowego (lub olej)
ok. 1,5 szklanki wody lub wywaru warzywnego
sól, pieprz
koperek

WYKONANIE
  • Odłamujemy zdrewniałe końcówki szparagów oraz łebki z zapasem. Pozostałe części kroimy na centymetrowe plasterki.
  • Por kroimy w plasterki, selera w kostkę.
  • W garnku, na rozgrzanym oleju kokosowym podsmażamy por, następnie dodajemy seler i pokrojone szparagi.
  • Całość dusimy około 15 minut, dodajemy mleczko kokosowe i gotujemy do miękkości warzyw.
  • W tym czasie gotujemy na parze łebki szparagów, tyle żeby zmiękły.
  • Zupę blendujemy i doprawiamy. Dolewamy wywar (lub wodę) do uzyskania pożądanej konsystencji.
  • Zupę podajemy udekorowaną łebkami szparagów i koperkiem (moje łebki zostały zjedzone, kiedy szukałam aparatu ;) )


1 komentarz: