Strony

czwartek, 20 marca 2014

Waniliowy budyń z fasoli

To, że z fasoli można przyrządzić zupy, sałatki, kotlety, pasztety i inne wytrawne dania - wiedziałam, ale deser? Jak się okazuje pomysłów nigdy dość. Wczoraj wieczorem miał powstać kolejny wege smalczyk z fasoli, ale przypadkiem natknęłam się na przepis Wegan Nerd na budyń w dwóch odsłonach, który znajdziecie na portalu hellozdrowie.pl.
Zrobiłam tylko wersję pierwszą, czyli budyń waniliowy. Smakował przepysznie, chociaż gdybym mogła użyłabym innego mleka, owsiane ma swój specyficzny smak. Myślę, że ryżowe lub migdałowe byłoby idealne.
















SKŁADNIKI
1 szklanka mleka roślinnego + 2 łyżki (użyłam owsianego)
1/2 szklanki ugotowanej białej fasoli
nasiona z laski wanilii

1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka syropu z agawy lub innego słodu w płynie (użyłam daktylowego)
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
starta skórka z połowy cytryny
płatki migdałów do posypania (zabrakło ;))

WYKONANIE
Zagotowujemy mleko z ziarenkami wanilii i laską. Wanilię usuwamy, a mleko z fasolą miksujemy w blenderze. Powstałą masę wlewamy z powrotem do garnka, dodajemy syrop i sok z cytryny. Skrobię łączymy z 2 dodatkowymi łyżkami mleka i dolewamy do garnka. Całość mieszamy, aż zgęstnieje, przelewamy do kubeczków i posypujemy płatkami migdałowymi i skórką z cytryny.

Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz